
Działalność statutowa/Młodzi Naukowcy
Komunikaty
Archiwum komunikatów
Informacja o składaniu wniosków o realizację zadań DS, MN, DSA na rok 2019 – Komunikat z dnia 12.10.2018 roku
Szanowni Państwo,
Informujemy, że termin składania wniosków o finansowanie zadań badawczych DS. na rok 2019, upływa dnia 31 października br. oraz przypominamy o obowiązujących kryteriach:
- wnioski o finansowanie zadań badawczych DS. mogą być składane przez samodzielnych pracowników nauki oraz przez pracowników niesamodzielnych, pełniących obowiązki kierowników jednostek organizacyjnych;
- osoba wnioskująca o nowe zadanie badawcze DS musi wykazać w swoim dorobku naukowym współczynnik IF w wysokości minimum 10, bądź
200 pkt. MNiSW w okresie 2016-2018; - liczba zadań DS w danej Jednostce nie może wynosić więcej niż 3.
Przypominamy, że wnioski DS. należy składać w portalu pracownika dostępnym w intranecie lub klikając podany link: https://pp.umlub.pl/cas/login
Wydrukowane i podpisane dokumenty prosimy składać w Dziale Nauki.
Jednocześnie informujemy, że w związku ze zmianami wprowadzonymi Ustawą 2.0, Konkurs na zadania badawcze finansowane ze środków dotacji celowej, służące rozwojowi młodych naukowców i uczestników studiów doktoranckich UM w Lublinie zostaje wstrzymany.
O zasadach obowiązujących od roku bieżącego zostaną Państwo poinformowani w oddzielnym komunikacie ze stosownym wyprzedzeniem.
Pracownicy UM zainteresowani składaniem wniosku DS. po raz pierwszy, proszeni są o zgłoszenie tego faktu do Działu Informatycznego, w celu nadania odpowiednich uprawnień (Anna Parafiniuk, tel. 81 448 55 64; anna.parafiniuk@umlub.pl).
Informacja o składaniu wniosków o realizację zadań DS, MN, DSA na rok 2018:
Szanowni Państwo,
informujemy, że termin składania wniosków o finansowanie zadań badawczych z dotacji na utrzymanie potencjału badawczego oraz dotacji dla młodych naukowców, upływa dnia 11 grudnia br.
Jednocześnie prosimy o zapoznanie się z treścią nowego zarządzenia Rektora nr 134/2017, w którym główne zmiany to:
- możliwość składania wniosków o finansowanie zadań o charakterze aplikacyjnym (DSA),
- ograniczenie liczby zadań DS do trzech w jednostce organizacyjnej,
- osoba wnioskująca o nowe zadanie badawcze DS musi wykazać w swoim dorobku naukowym współczynnik IF w wysokości minimum 10, bądź 200 pkt. MNiSW w okresie ostatnich 3 lat.
Przypominamy, że wnioski DS, MNmb i MNsd należy składać w portalu pracownika dostępnym w intranecie, natomiast wnioski DSA prosimy przesyłać w formie elektronicznej drogą mailową na wybrany adres: nauka.1wl@umlub.pl, nauka.2wl@umlub.pl, nauka.farm@umlub.pl.
Wydrukowane i podpisane dokumenty prosimy składać w Dziale Nauki.
Aktualne przepisy dostępne do pobrania w akapicie: „Wewnętrzne akty prawne”.
Pracownicy UM zainteresowani składaniem wniosku DS, MN po raz pierwszy, proszeni są o zgłoszenie tego faktu do Działu Informatycznego, w celu nadania odpowiednich uprawnień (Anna Parafiniuk, tel. 81 448 55 64; anna.parafiniuk@umlub.pl).
Doktoranci, którzy planują składać wniosek po raz pierwszy, proszeni są o zgłoszenie tego faktu w Dziale Nauki do p. Magdaleny Porczak (tel. 81 448 50 34; magdalena.porczak@umlub.pl).
Informujemy, że termin składania wniosków o finansowanie zadań badawczych z dotacji na utrzymanie potencjału badawczego (DS) oraz zadań młodych naukowców i uczestników studiów doktoranckich (MNmb, MNsd), ulegnie przesunięciu, w związku z oczekiwaniem na wyniki oceny parametrycznej, a także planowanymi zmianami w wewnętrznych aktach prawnych. O tegorocznym terminie składania wniosków poinformujemy Państwa ze stosownym wyprzedzeniem.
Informujemy, że w roku bieżącym termin składania wniosków o realizację zadań DS i MN w roku 2018 upływa dnia 31 października br.
Wnioski, jak w roku ubiegłym, należy składać w formie elektronicznej poprzez portal pracowniczy dostępny w intranecie lub klikając podany link: https://pp.umlub.pl/cas/login (logowanie takie jak do systemu egeria – zapotrzebowania) oraz w formie papierowej – wydrukowany i podpisany dokument prosimy składać w Dziale Nauki.
Pracownicy UM zainteresowani składaniem wniosku po raz pierwszy, proszeni są o zgłoszenie tego faktu do Działu Informatycznego, w celu nadania odpowiednich uprawnień (Anna Parafiniuk, tel. 81 448 55 64; anna.parafiniuk@umlub.pl).
Doktoranci, którzy planują składać wniosek po raz pierwszy, proszeni są o zgłoszenie tego faktu w Dziale Nauki do p. Magdaleny Podgurniak (tel. 81 448 50 34; magdalena.podgurniak@umlub.pl).
Inwestycje w zakresie aparatury naukowo-badawczej
Zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową mogą być finansowane inwestycje w zakresie aparatury naukowo-badawczej oraz infrastruktury informatycznej, o wartości przekraczającej 500 000 zł.
Wnioski dotyczące inwestycji związanych z działalnością naukową składa się poprzez system osf w terminie do dnia 31 lipca roku poprzedzającego rok, w którym środki finansowe na ich realizację mają zostać przyznane.
Przy ocenie wniosków uwzględnia się następujące kryteria:
- zasadność wykorzystania infrastruktury przewidzianej do finansowania do realizacji planowanych prac lub zadań,
- możliwość wykorzystania infrastruktury przewidzianej do finansowania przez inne podmioty w związku z jej planowanym udostępnianiem lub w ramach współpracy wnioskodawcy z tymi podmiotami,
- przygotowanie wnioskodawcy do realizacji inwestycji i użytkowania infrastruktury przewidzianej do finansowania,
- prawidłowość wykorzystania i rozliczania wcześniej przyznanych środków finansowych na realizację inwestycji.
Wnioski należy zgłaszać do Sekcji Badań Naukowych Działu Nauki w terminie do 01 lipca danego roku.
Pomocne linki/Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 8 października 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową
SYNABA
Dział Nauki przypomina kierownikom zadań badawczych o obowiązku przekazania do OPI informacji o prowadzonych zadaniach badawczych. Służy do tego tzw. karta SYNABY, którą należy wypełnić przy rozpoczęciu i zakończeniu realizacji projektu.
Opis pracy zawiera m.in.:
- Informacje o rodzaju pracy badawczej.
- Informacje o kierowniku pracy badawczej.
- Daty rozpoczęcia i zakończenia pracy badawczej.
- Tytuł pracy badawczej.
- Informacje o jednostce, w której wykonano pracę.
- Słowa kluczowe.
- Charakterystykę pracy.
- Opis bibliograficzny publikacji powstałych w wyniku prowadzonych prac.
Ważne terminy
Pliki do pobrania
Akty prawne MNiSW
- Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
- Ustawa z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych
Wewnętrzne akty prawne
- Procedurę wewnętrzną dotyczącą prowadzenia badań naukowych w ramach dotacji na działalność statutową określa Zarządzenie Rektora nr 134/2017 z dnia 16 listopada 2017 roku w sprawie trybu finansowania i rozliczania zadań badawczych w ramach dotacji podmiotowej na utrzymanie potencjału badawczego oraz dotacji celowej na finansowanie działalności polegającej na prowadzeniu badań naukowych lub prac rozwojowych oraz zadań z nimi związanych, służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich.
- Obowiązujący tryb konkursowy na zadania badawcze o charakterze aplikacyjnym, finansowane ze środków dotacji podmiotowej na utrzymanie potencjału badawczego reguluje Zarządzenie Rektora nr 135/2017 z dnia 16 listopada 2017 roku.
- Obowiązujący tryb konkursowy na zadania badawcze młodych naukowców i uczestników studiów doktoranckich Uniwersytetu Medycznego w Lublinie reguluje Zarządzenie Rektora nr 35/2017 z dnia 13 kwietnia 2017 roku.
- Zarządzenie Rektora nr 140/2017 z dnia 30 grudnia 2016 roku w sprawie zasad kwalifikowania i rozliczania kosztów oraz określenia wysokości wskaźników narzutu kosztów pośrednich.
Użyteczne strony
Nauka
- Badania i rozwój
- Centrum Transferu Wiedzy
- Szkoła Doktorska
- Ośrodek Medycyny Doświadczalnej
- Współpraca z zagranicą
- Wydawnictwo UM
- Biblioteka Główna
- Publikacje naukowe pracowników UM
- Komisja Bioetyczna
- Dział ds. Stopni i Tytułu Naukowego
- Rady Naukowe Kolegiów
Kalendarz
Styczeń 2021
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | 03 | ||||
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |