
Badania realizowane przez BOJK
Ocena nauczycieli akademickich
Ocenie studentów podlegają wszystkie realizowane zajęcia dydaktyczne oraz wszyscy nauczyciele prowadzący. Studenci logując się do indywidualnego konta na Portalu Studenta, mogą wypełnić ankiety, w których pytamy ich o satysfakcje z uczestnictwa w danych zajęciach. W obecnej formie badania realizowane są poprzez elektroniczną wersję kwestionariusza ankiety, w którym studenci proszeni są o wyrażenie opinii odnośnie sześciu aspektów pracy nauczyciela. Wśród nich znajdują się:
- Efektywność wykorzystania przez nauczyciela czasy przeznaczonego na zajęcia.
- Przygotowanie merytoryczne do zajęć.
- Umiejętność skutecznego przekazywania wiedzy przez nauczyciela.
- Sprawiedliwość sposobu przyznawania zaliczenia przedmiotu przez nauczyciela.
- Umiejętność budowania przez nauczyciela relacji ze studentami sprzyjających zaangażowaniu i aktywności.
- Dostępność nauczyciela dla studentów w czasie konsultacji.
Wyniki badania przekazywane są władzom uczelni oraz Wydziałowym Komisjom d. Jakości Kształcenia. Na ich podstawie podejmowane są działania doskonalące jakość kształcenia a nauczyciel akademicki dzięki nim otrzymuje ważną informację zwrotną na temat słabych i mocnych stron swojego warsztatu. Wyniki uwzględniane są również podczas okresowej oceny nauczycieli akademickich i dlatego bardzo ważne jest, aby opinie były szczere i rzetelne, gdy z Wasza opinia ma realny wpływ na funkcjonowanie uczelni. Im większa frekwencja w badaniu, tym ocena nauczyciela jest bardziej wiarygodna i sprawiedliwa.
Ocena treści przedmiotowych zajęć
Badanie jest uzupełnieniem oceny prowadzących zajęcia i umożliwia pełniejsze zrozumienie uwarunkowań właściwego przebiegu procesu dydaktycznego. Dzięki systematycznemu monitorowaniu Waszych opinii uzyskujemy wiedzę na temat odbioru przekazywanych treści oraz ewentualnych problemów w tym zakresie. Jest to jeden ze sposobów oceny procesu kształcenia na UM w Lublinie i pomaga w podejmowaniu decyzji w obszarze doskonalenia procesu kształcenia, a także stanowi źródło inspiracji do wprowadzania innowacji w zakresie dydaktyki.
Ocena praktyk zawodowych
Badanie służy ocenie praktyk, które są ukierunkowane na zdobywanie konkretnych umiejętności zawodowych. Stwarzają możliwość weryfikacji wiedzy i umiejętności zdobytych w warunkach akademickich, dlatego te badania stanowią bardzo ważny element ewaluacji jakości kształcenia. Studenci uczestniczą w badaniu poprzez wypełnienie ankiety w systemie po zalogowaniu się na wirtualne konto na Portalu Studenta. Ocena obejmuje praktyki zawodowe na wszystkich kierunkach. Problematyka badania dotyczy ogólnej organizacji praktyk, tego, na ile pozwoliły one rozwinąć umiejętności praktyczne i społeczne, w jakim stopniu pogłębiły wiedzę z okr3eślonej dziedziny i na ile przygotowały do przyszłego wykonywania zawodu. Na podstawie wyników badania podejmowane są działania w kierunku zapewnienia jak najlepszego przebiegu praktyk poprzez współpracę uczelni z pracodawcami.
Ocena warunków studiowania
W koncepcji badania wzięto pod uwagę wszystkie czynniki wpływające na jakość procesu dydaktycznego oraz rozwój naukowy studentów. Studenci mogą ocenić zarówno organizację toku studiów, racjonalność planów zajęć, dostępność niezbędnych dla rozwoju środków i wyposażenia, warunki techniczne, jak wielkość sal w stosunku do liczebności grup studenckich, zasoby oraz organizację bibliotek. Celem badania jest poznanie ograniczeń i sposobów zagwarantowania maksymalnie efektywnego kształcenia oraz szeroko rozumianego rozwoju intelektualnego studentów. Wyniki znajdują odzwierciedlenie w Strategii Rozwoju Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, która wyznacza kierunki rozwoju oraz odpowiednie środki do ich realizacji.
Badania planowane
Badanie opinii nauczycieli akademickich na temat procesu kształcenia
Badanie ma na celu poznanie opinii nauczycieli akademickich na temat procesu kształcenia. Problematyka dotyczy oceny treści przedmiotów, problemów pojawiających się w trakcie realizacji zajęć, opinii na temat skuteczności różnych metod kształcenia.
Wzory ankiet
Pliki do pobrania
Ankieta dla studentów I, II i III stopnia oraz jednolitych magisterskich Ocena nauczycieli akademickich
Ankieta dla studentów I, II i III stopnia oraz jednolitych magisterskich Ocena przedmiotu
Ankieta ocena warunków studiowania i jakości obsługi studentów
Ankieta oceny praktyk zawodowych
Ankieta słuchacza studiów podyplomowych
Informator dla studentów - Jakość Kształcenia
Drodzy studenci,
w ciągu ostatnich lat wspólnym wysiłkiem całej wspólnoty akademickiej udało nam się stworzyć narzędzia i rozwiązania organizacyjne, pozwalające na bieżący monitoring procesu kształcenia oraz sprawne działanie w kierunku jego doskonalenia. Dzięki Waszemu zaangażowaniu, zarówno w badania, które realizujemy jaki i w działalność Ucze3lnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia możemy pełniej uświadomić sobie Wasze oczekiwania, potrzeby i bariery jakie wspólnie napotykamy.
W trosce o jak najwyższe standardy edukacji na Naszym Uniwersytecie pragniemy przedstawić Wam krótką charakterystykę Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia, począwszy od samej idei jego powołania aż po szczegółowe informacje techniczne, niezbędne do zrozumienia i sprawnej partycypacji w jego strukturach.
Pragniemy wyrazić nadzieję, że wiedza którą tu przedstawiamy przyczyni się do kształtowania świadomych, zaangażowanych i odpowiedzialnych postaw całej społeczności akademickiej – w równym stopniu nauczycieli, pracowników administracyjnych, studentów i absolwentów - które będą podstawą, do kształtowania najwyższych standardów kształcenia na Naszej Uczelni.
Dział Jakości Kształcenia
Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Studenci i doktoranci
- Ogłoszenia
- Dziekanaty
- Koronawirus SARS-CoV-2
- Zdalne Nauczanie
- Portal Studenta
- Zmiana hasła
- Poczta E-mail dla studentów
- Eduroam Wi-Fi
- Dział Jakości Kształcenia
- Dział Spraw Socjalnych Studentów
- Domy Studenta
- Biuro Karier
- Sprawy naukowe
- Nostryfikacja
- Przeniesienie z innej uczelni medycznej
- Potwierdzanie efektów uczenia się
- Program Erasmus
- Program MOSTUM
- Organizacje Studenckie i Doktoranckie
- Koła Naukowe
- Plany studiów
- Harmonogramy zajęć dla pierwszego roku studiów
- Sylabusy
- Przedmioty
- Stypendia i granty badawcze
- Kredyty studenckie
- Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych
- Regulaminy i statystyki
- Akceptacja egzaminów zdalnych
Kalendarz
Styczeń 2021
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | 03 | ||||
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |